Midtjysk VeteranKnallert Klub

Om klubben

Et medlemskab af en veteranknallert klub er den direkte vej til hyggelige ture, bekendtskab med andre entusiaster samt en rigtig god måde at finde vej til information om og reservedele til vore prægtige køretøjer.

Midtjysk Veteranknallert Klub er Danmarks ældste og en af de største klubber for folk med interesse for at skrue i og køre på gamle knallerter.
Vi har medlemmer over det meste af landet, men de fleste er bosiddende i det midt/østjyske område. Der er også her, at hovedparten af vore arrangementer afholdes.
Arrangementerne består fortrinsvis af “garagemøder” hos medlemmer, der enten har noget at vise frem, eller blot har plads til en hyggelig sammenkomst med ligesindede – normalt i vinterhalvåret.
I sommerperioden kører vi løb. Her drejer det sig ikke om at komme først, men om at komme med “hele vejen rundt”.
Den eneste måde man kan tabe på, er ved at komme til målet på “fejebladet”.
Et løb er normalt på 50 – 60 km med et passende antal pauser undervejs.
Løbene arrangeres af klubbens medlemmer. De starter typisk med morgenkaffe, en spændende tur i deres lokalområde, bestilt eller medbragt frokost undervejs og eftermiddagskaffe ved hjemkomst. Alt i alt en rigtig god måde at komme rundt til lokale seværdigheder, som “ikke stedkendte” aldrig ville finde.
Udover dette arrangerer klubben hvert år i august et stort knallertstumpemarked ved Gjern Automobilmuseum.
Kontingentet er i størrelsesordenen et par hundrede kroner årligt.
For dette får man også vores suveræne klubblad, der laves i samarbejde med de andre jyske klubber og udgives 5 gange om året.
Her får du meddelelser fra klubben, nyt om gammel teknik, et stort køb/salg marked samt masser af turbeskrivelser, der kan få de fleste til at ærgre sig over, at man ikke også deltog netop den dag.
Bladet fremstilles professionelt og i fin trykkvalitet – det er i sig selv alle kontingentpengene værd.
Som klubmedlem har man også mulighed for at tegne en rigtig billig veteranforsikring på sin knallert, så også her giver kontingentet “valuta for pengene”.

www.mvkk.dk
Du har allerede fundet vores hjemmeside, hvor du finder informationer fra klubben, et stort køb/salg marked samt en “teknisk spørgsmålskasse” hvor det er at muligt søge svar på næsten ethvert spørgsmål vedrørende veteranknallerter.
Hjemmesiden (inkl. køb/salg og spørgsmål) er i princippet åben for alle, men erfaringerne viser at er du “et kendt ansigt”, er svarelysten fra andre medlemmer større.

Bliv medlem af MVKK.
Ønsker du at blive medlem af MVKK, er du velkommen til at kontakte:
Kasserer: Vivi Olesen
mvkk-kasserer@hotmail.com

Eller:
Formand: Peter Fredsted
Tlf. 20486727
peter@mvkk.dk

Eller klik på knappen forneden for at tilmelde dig online:

Bliv medlem

Du er også velkommen til blot at tilmelde dig et arrangement, se hvem vi er og så tage din beslutning.
På gensyn!
Midtjysk Veteran Knallert Klub.

Medlemskab

Webshop